Mūsdienās mediji arvien plašāk tiek izmantoti skolās, kā daļa no mācību procesa. Skolas iepērk arvien vairāk multimediju ierīču, kas ļauj integrēt multimedijus mācību darbā visdažādākajos veidos. Kamēr vieni, šādu rīcību atbalsts, citi to asi kritizē, jo uzskata, ka multimediju ierīces vien novērš skolēnu uzmanību no tiešām svarīgām lietām, turklāt multimediju ierīču iepirkšana ir dārga un nereti tiek uzskatīta par nelietderīgu izglītības budžeta izsaimniekošanu. Patiesība ir tāda, ka multimediji tiešām var palīdzēt skolēniem mācīties un tos vajadzētu izmantot arvien plašāk. Šeit būs uzskaitīti veidi, kā multimediji var palīdzēt skolēniem apgūt mācību vielu.
Dziļāka izpratne par mācīto
Pētījumi pierāda, ka multimediji jeb dažādu informācijas formātu izmantošana palīdz smadzenēm vieglāk uztvert un apstrādāt uzņemto informāciju. Izmantojot verbālo un vizuālo informāciju vienlaicīgi, ir iespējams radīt piedziļinātu izpratni par tematu. Ja informācija tiek uztverta ar vairākām maņām, pastāv arī iespēja, ka skolēns spēs saskatīt teorijā mācīto dažādās dzīves situācijās. Piemēram, ja fizikas likumi tiek tikai izlasīti, reti kurš tos atceras, bet ja video vai animācijā tiek attēlotas šī likuma izpausmes dzīvē, rodas skaidra izpratne ko tas nozīmē un vairs nav vajadzības likums iekalt no galvas. Tieši barjera starp teoriju un praksi nereti liedz skolēniem pilnvērtīgi apgūt tematu un multimediji ir lielisks veids, kā šīs divas lietas sapludināt.
Uzlabo problēmu risināšanas prasmes
Liela daļa cilvēka smadzeņu šūnu ir paredzēts tieši vizuālas informācijas apstrādei. Tas nozīmē, ka attēlu, video un animāciju izmantošana blakus tekstam stimulē smadzenes. Tādā veidā studenta uzmanība un spēja atcerēties informāciju ievērojami palielinās. Tas palīdz skolēniem identificēt un atrisināt dažādas problēmas daudz ātrāk un vienkāršāk, nekā tad, ja informācija tiek pasniegta tikai teksta formātā, ko spēj sniegt tradicionālie mācību materiāli, kā, piemēram, mācību grāmatas.
Vairo pozitīvās emocijas
Nav nekāds noslēpums, ka skolēniem multimediji patīk. Viņi daudz labprātāk skatās video, attēlus, animācijas u.c. multimedijus, nekā lasa monotonu tekstu. Jo īpaši iecienīti ir dažādi interaktīvi multimediji, kas skolēnam pašam ļauj iesaistīties ne tikai mācību materiālu veidošanā, bet arī patērēšanā. Tas mācības padara par spēli un skolēni kļūst daudz pozitīvāk noskaņoti attiecībā pret mācībām. Pozitīvā attieksme rada skolēnos interesi mācīties, kā arī tas uzlabo viņu vispārējo pašsajūtu un ļauj produktīvāk apgūt mācību vielu.
Pieeja ļoti lielam informācijas apjomam
Ar datoru, planšetu, viedtālruņu un interneta palīdzību, skolēni mūsdienās var apgūt neiedomājami lielu informācijas daudzumu. Skolēni, kas neaprobežojas ar mācību grāmatās iegūto informāciju vienmēr daudz labāk un plašāk apgūst tematu un spēj diskutēt par dažādiem jautājumiem. Viņi informāciju ne vien var izlasīt, bet redzēt un dzirdēt. Tas dod iespēju patiešām izprast, par ko teorijā ir runa. Tiesa, plašā informācijas pieejamība var tikt vērtēta arī kā mīnuss, jo ne viss internetā atrodamais ir patiesība, tomēr rosinot diskusijas un pārrunājot visu klasē, ir iespējams izšķirot patieso informāciju no nepatiesās.