Bieži vien sabiedrībā ir maldīgs uzskats, kad mopēdiem jeb tā sauktajiem motorolleriem nav vajadzīga vadītāja apliecība un pietiek tikai ar velosipēda tiesībām. Lai gan pagātnē šāda prakse tika piekopta jo pat uz šīm tiesībām bija rakstīts mopēda/velosipēda vadītāja apliecība, tad jau vairākus gadus tas tā vairs nav. Mūsdienās, lai brauktu ar mopēdu ir nepieciešama M (mopēds) klases vadītāja apliecība, kuru drīkst iegūt no 14 gadiem, un kas atļauj vadītājam vadīt motorizētu braucamrīku, kuram motora tilpums nepārsniedz 50 kubikcentimetrus un kura braukšanas maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā. Nokārtojot šādas tiesības jūs varēsit vadīt visus divriteņu, trīsriteņu un četrriteņu spēkratus, kas ietilpst šajā grupā un kuri ir reģistrēti CSDD uzskaitē un kuriem ir veikta obligātā civiltiesiskā apdrošināšana jeb OCTA.
Lai nokārtotu šādas tiesības jums būs jākārto gan teorētiskais gan braukšanas eksāmens un šī otrā daļa ir jaunums, kuru pieņēma 2014 gada 1. janvārī un tas nozīmē, ka vairs nevarēs, kā agrāk nokārtot tikai teorijas eksāmenu un saņemt šo apliecību. Jums būs nepieciešam atbildēt uz 20 jautājumiem teorijas eksāmenā un pēc tam arī kārtot braukšanas eksāmenu, kur pārbaudīs jūsu manevrēšanas spējas un kopējās braukšanas iemaņas, lai noskaidrotu, vai jūs esat gatavs piedalīties ceļu satiksmē. Lai saņemtu šādas tiesības jums būs vajadzīga arī medicīniskā izziņa, kas šo visu procesu uzreiz krasi sadārdzina.
Šādi grozījumi likumā nav domāti, lai ierobežotu motorolleru apriti, bet, lai padarītu šos braucējus un braucamrīkus drošākus, un noteiktu to, ka visiem šiem vadītājiem ir jāiemācās ceļu satiksmes noteikumi, kā arī pašu spēkratu vadīšana tādā līmenī, lai varētu nokārtot šo vadītāja apliecību.
PS: Motorolleriem un mopēdiem arī ir vajadzīga OCTA apdrošināšana, kas daudziem varētu būt jaunums, jo vēl nesen no Latvijā reģistrētiem 20000 šādu braucamrīku OCTA bija tikai 200, bet nu šis skaitlis strauji kāps!