Multimediju izmantošana mārketingā nav nekas jauns. Jau daudzus gadus uzņēmumi un reklāmas aģentūras kombinē dažādas mediju formas, lai veiksmīgāk komunicētu ar auditoriju, tomēr ne vienmēr multimediju izmantošana sniedz vajadzīgos rezultātus. Kaut gan vairums izmanto dažādas multimediju ierīces reklāmu satura patērēšanai, ne vienmēr tās nonāk pie pareizās auditorijas un sniedz vēlamo rezultātu. Kā tad īsti vajadzētu izmantot multimedijus mārketingā, lai tas dotu vēlamo rezultātu?
1. Ir jāpazīst savus klientus un jāizvērtē izredzes
Lai saprastu, kāda veida medijus vislabāk izmantot, lai sasniegtu vajadzīgo auditoriju, vispirms jāsaprot, kāds ir jūsu mērķa tirgus un jāsadala tas pamata segmentos. Tad jūs varēsiet izpētīt, kādas ir raksturīgākās īpašības katram segmentam, tajā skaitā, kādus medijus katrs segments mēdz patērēt un kāda ir katra segmenta attieksme pret konkrētu multimediju formu izmatošanu. Piemēram, jauniešu segmentam vairāk varētu patikt interaktīvie mediji, bet vecāka gadagājuma cilvēkiem, tradicionālie mediji. Tā jūs caur multimedijiem varēsiet sasniegt vajadzīgos cilvēkus. Ja šo izpēti neveiksiet, pat ļoti veiksmīgas multimediju kombinācijas nedos vajadzīgo rezultātu, jo netiks virzītas caur pareizajiem mediju kanāliem.
2. Izmantojiet multimediju dizaina speciālista pakalpojumus
Lai gan mūsdienās ir pieejami neskaitāmi daudz multimediju rīku, ar kuriem iespējams izveidot visai gaumīgus failus, nopietniem projektiem, daudz prātīgāk būtu piesaistīt profesionāli, kas pārzina multimediju veidošanas nianses. Profesionāliem multimediju dizaina speciālistiem ir ne vien zināšanas un pieredze šāda veida darbā, bet arī profesionālas multimediju veidošanas programmas un. Viņi zinās, kā panākt, ka multimediji, kas tiek izmantoti mārketingā ir gaumīgi un dos vēlamo rezultātu. Ja tomēr vēlaties pats veidot multimediju failus, ir jāizmanto profesionālas programmas un jāgūst zināšanas par to lietošanu, jo nekvalitatīvi multimediji būs vislabākā antireklāma.
3. Nepārcentieties ar multimediju dažādību
Daudzi uzskata, ka runājot par multimediju izmantošanu mārketingā, vairāk vienmēr nozīmē labāk, taču tā nebūt nav. Multimediji ietver gan audio, gan video, gan vizuālos gan interaktīvos failus, taču, tas nenozīmē, ka tie visi ir jāizmanto. Ir jāveido mērķim atbilstošas multimediju kombinācijas. Mārketingā visbiežāk tiek izmantoti video un attēli, jo tie rada visspēcīgāko ietekmi uz cilvēka atmiņu. Protams, var tikt izmantoti arī citi multimediji, taču svarīgākā ir kvalitāte, nevis kvantitāte.
4. Testējiet izmantotos multimedijus
Kaut gan mūsdienās interneta ātrums ir pietiekoši liels, lai tiešsaistē varētu patērēt arī ļoti apjomīgus multimediju failus, nereti vienalga gadās problēmas un ķibeles ar tiem. Ir jāpārliecinās par to, ka šos multimediju failus ir iespējams patērēt uz dažādām ierīcēm un, ka to patērēšanai nav nepieciešamas īpašas programmas vai rīki, kas vidusmēra interneta lietotājam nav pieejami. Tāpat testējiet ievietotos multimediju failus, lai pārliecinātos, ka ar tiem nav radušās kādas problēmas.